Мова і література


Тема: Слова, що називають ознаки предметів (прикметники).
Мета: ознайомити учнів зі словами, які називають ознаки предметів; формувати вміння ставити питання до слів, упізнавати предмети за їх ознаками; розвивати орфографічну пильність, увагу, спостережливість; виховувати любов до рідної мови.
Обладнання: підручники, зошити, презентація, ноутбук.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Встаньте, дітки, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь: Добрий день!
Хай гарно розпочнеться новий день!
II.    МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
- Сьогодні ми з вами відправимося у цікаву та захоплюючу подорож до Простоквашино, відвідаємо кота Матроскіна та песика Шарика.
- Подорожувати ми будемо на автобусі.
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
- На нашому шляху зустрілася перепона, щоб її подолати потрібно перевірити домашнє завдання.
1.     Перевірка домашнього завдання
- Хто такий адресат?
- Кому адресують листи?
- З чого він складається?
- Ми прибули до місця призначення. Назустріч вийшли мешканці селища.
- Ви впізнали їх?
2.     Каліграфічна хвилинка
Відгадайте загадку.
  Срібною каймою
На гілках висить зимою. (Іній)
Запишіть каліграфічно.
Ін ій іній
Наш сад убрався в срібний іній.
Назвіть у реченні слова — назви предметів.
IV.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
- Листоноша завітав до нашого подвір’я з пакунком. Проте, він не віддав його, а залишив лише завдання для нас.
- Відгадайте загадку:
Влітку сіренький,
Взимку біленький,
Довгі вуха має,
Швидко в ліс стрибає. (Заєць)
- Які слова допомогли відгадати загадку?
(Сіренький, біленький, довгі).
- Яку роботу виконали ці слова?
(Описали зайця, назвали ознаки).
- Як називаються такі слова?
Слова, які відповідають на питання який?, яка?, яке?, які? та називають ознаку предмета називаються прикметниками.
- На сьогоднішньому уроці ми почнемо вивчати слова, що відповідають на питання який? яка? яке? які? і називають ознаки предметів.
Що прикметник означає?
Він прикмети називає –
Всі ознаки визначає.
Розуміється на всьому!
На великому й малому,
Який смак в чого буває
І за кольором впізнає.
Всі ознаки добре знає,
Слово точно добирає –
Їх багато дуже має .
- За те, що ви були такими уважними, листоноша вручив нам пакунок. Там була фоторушниця.
V.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
- Шарик вирішив піти на фотополювання. Кого ж він впіймав?
1. Пояснення нового матеріалу
- Опишіть предмет* за кольором (банан, яблуко, квітка)
* за розміром (слон, миша)
* за формою (м’яч, книга. годинник)
* за смаком (перець, лимон, цукерка)
2. Робота над прикметниками
Море (яке?)
Народ (який?)
Серце (яке?)
Руки (які?)
- На що вказують прикметники?
Висновок: Прикметники вказують на різні ознаки предметів.
3. Спостереження за роллю прикметника у реченні
Летить на крилах ніжна весна.
- Встановіть звязок слів у реченні.
- Яким членом речення є прикметник?
(Другорядним членом речення)
- Подивіться, як він це робив.
VІ.     УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
- Кіт Матроскін хоче познайомити нас зі своїми друзями, але за умови, що ви виконаєте усі його завдання.
1.    Робота за підручником (с. 86-87)
Вправа 1
- Прочитайте текст.
- Спишіть друге речення. Підкресліть слова, які вказують на колір фарб.
Вправа 2
- Прочитайте текст.
- Розгляньте малюнки. Яка клумба з квітами вам більше до вподоби: чорно-біла чи кольорова?
- Зверніть увагу на підкреслені слова. Це кольори квітів. Запишіть за зразком назви квітів та їх ознаки за кольором.
- Що побачила Марійка? Знайдіть і спишіть це речення.
2.     Фізкультхвилинка
3. Вибірковий диктант
- Послухайте веселкову лічилку. Запишіть назви всіх кольорів веселки.
В лузі дощик із квіток                                   зазирає у віконце,
кольоровий сплів вінок.                               А четверта — то зелена,
У долину, аж до річки,                                 як листок берізки, клена,
простяглись барвисті стрічки.                   П'ять — блакитна, барвінкова.
Ось червона, перша стрічка,—                   наче квіточка святкова,
колір стиглої сунички.                                  Шоста — синя, як ті сливи,
Друга — наче мандаринки,                          що дощі вмивали й зливи,
що оранжеві в них спинки.                           Сьома — вкрила ліс та балки
Третя — жовта, наче сонце,                         фіолетові фіалки.
4.     Продовження роботи за підручником
Вправа З
- Розгляньте малюнок.
- Доповніть і запишіть речення.
- Допоможіть Марійці  підібрати вазу для троянд. Доповніть речення. Спишіть.
Заучування правила (с. 87).
- Ось ми і впоралися з цими завданнями. Познайомтеся з друзями котика.
VI.   ПІДСУМОК УРОКУ
- Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?
- Як називаються слова, що називають ознаки предметів?
- На які питання вони відповідають?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 88, (с. 87, правило).
- Спишіть.
- Підкресліть прикметники.
- На які питання вони відповідають?

Немає коментарів:

Дописати коментар